Energie op je nieuwe adres? Zo geregeld.

Ga je verhuizen? Gefeliciteerd met je nieuwe woning! In alle verhuisdrukte is het makkelijk om het energiecontract te vergeten. Geen stress. Wij helpen je graag.

Je energiecontract verhuizen doe je eenvoudig via de Vrijopnaam-app:

  1.  Open het menu rechtsboven.
  2.  Klik op ‘Verhuizing doorgeven’.
  3. Vul je nieuwe adres en verhuisdatum in.

Wij regelen de rest!

    

Liever persoonlijk contact?

Stuur ons een e-mail met:

  • Het nieuwe adres
  • De verhuisdatum (sleuteloverdracht oude én nieuwe woning)

Dan zetten wij alles voor je in gang.

.

Welke situatie past bij jou?

We helpen je snel op weg. Hieronder vind je de drie situaties die voor jou van toepassing kunnen zijn:

1️⃣ Je bent al klant en neemt ons mee

Regel je verhuizing in de app:

  • Menu > Verhuizing doorgeven
  • Adres + datum invullen
  • Klaar!

2️⃣ Je bent nog geen klant, maar wilt dat worden

Welkom! Meld je aan via onze startpagina en wij zorgen voor 100% zonnestroom op je nieuwe adres. Vergeet niet je oude contract zelf op te zeggen.

3️⃣ Je neemt Vrijopnaam niet mee

Jammer dat je gaat 😢

  • Ga in de app naar Menu > Opzeggen
  • Houd rekening met 30 dagen opzegtermijn
  • Bij een vast contract kan een opzegvergoeding gelden

 

   

Wanneer regel je je energiecontract?

Vanaf de dag van sleuteloverdracht ben jij verantwoordelijk voor het energieverbruik op je nieuwe adres, ook als je er nog niet woont.

Tip: Regel je contract minstens 2 weken van tevoren. Zo voorkom je extra kosten of afsluiting.

   

Wat als je te laat bent?

Zonder contract kan de netbeheerder:

  • Kosten in rekening brengen
  • Je afsluiten van stroom en gas

Word je afgesloten? Dan betaal je hoge heraansluitkosten. Voorkom dit: regel je energie op tijd!

  

Kun je het contract overnemen van de vorige bewoner? of andersom?

Nee, een energiecontract is persoonlijk. Een contract overnemen of op naam zetten van een ander is wettelijk niet toegestaan. Een nieuwe aanmelding is nodig. Gelukkig is dat zo gepiept. Via vrijopnaam.nl/aanmelden meld je je binnen 5 minuten aan.

  

 

Je Paneelopnaam? Die verhuist met je mee ☀️

Gebruik je Paneelopnaam? Goed bezig! Deze verhuist gewoon met je mee. Dat is het voordeel van zelf opwekken in een zonnepark.

 

Verandert mijn termijnbedrag?

Waarschijnlijk wel. In je nieuwe huis verbruik je waarschijnlijk meer of minder energie. Wij passen je termijnbedrag hierop aan. Gelukkig volg je in de Vrijopnaam-app altijd en overal je energieverbruik en -kosten. Maak je meer op? Of juist minder? Dan pas je het termijnbedrag eenvoudig zelf aan.

   

Vragen? Bel, mail of app ons gerust

Wil je iets weten over je energiecontract, of heb je hulp nodig bij de verhuizing? We staan voor je klaar (maar dozen tillen doen we niet 😉).

Neem gerust contact met ons op! We zijn telefonisch op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 te bereiken op 085 - 30 32 652. E-mailen mag ook en mag naar klantteam@vrijopnaam.nl.

Slimme vragen over verhuizen

Bekijk alle slimme vragen

Via het menu (rechtsboven) in de Vrijopnaam-app, kun je gemakkelijk een verhuizing doorgeven. Klik op 'verhuizing doorgeven' en vul hier de gegevens in. Wij gaan vervolgens voor je aan de slag! 

Liever persoonlijk contact? Dat mag natuurlijk ook. Je kunt ons een  e-mail sturen met het nieuwe adres en de verhuisdatum. Wij willen het liefste twee weken voor je verhuisdatum weten per wanneer je stroom en eventueel gas nodig hebt in je nieuwe woning. Zo kunnen wij je verhuizing op tijd verwerken en een nieuw maandbedrag vaststellen. Wij zorgen er dan voor dat je je stroom geleverd krijgt op je nieuwe adres.

Gelukkig verhuist je Paneelopnaam gewoon met je mee. Let op: jouw nieuwe termijnbedrag kan afwijken van het bedrag dat je had. Dit komt omdat wij het termijnbedrag vaststellen op basis van het historische verbruik op je adres.

Het termijnbedrag wordt bepaald op basis van het historisch jaarverbruik en de tarieven die op dat moment gelden. Je historisch jaarverbruik (ook wel Standaard Jaarverbruik (SJV) krijgen we door van de netbeheerder en is gebaseerd op het historische verbruik op je adres. Met die gegevens berekenen we wat de verwachte jaarkosten zijn, inclusief energiebelasting, netbeheerkosten en vaste leveringskosten. Het maandbedrag is het verwachte jaarbedrag gedeeld door twaalf.

Je termijnbedrag is eenvoudig te wijzigen via de Vrijopnaam-app. Ga daarvoor naar Jaarcheck.

Wil je advies over je termijnbedrag? Neem dan contact op met ons klantteam via klantteam@vrijopnaam.nl. Je kunt ook een WhatsApp of chatbericht sturen. Wil je liever iemand spreken voor advies? Je kan ons bereiken op 085 30 32 652 van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur.

Als klant heb je toegang tot de Vrijopnaam-app. Deze app is beschikbaar als webapp en daardoor altijd up-to-date. Typ in je browser vrijopnaam.app in en voer je gebruikersnaam en wachtwoord in. Het is handig om een snelkoppeling op het startscherm van je telefoon aan te maken.

Wij werken met contracten die altijd maandelijks opzegbaar zijn. Je zit bij ons dus nooit ergens aan vast.

Heb je een variabel contract voor stroom (en gas)? Dan kun je altijd kosteloos opzeggen. Heb je gekozen voor het 1-jaar-vast-tarief en zeg je op binnen één jaar? Dan kan het zijn dat we een opzegboete in rekening brengen. Meer over de opzegvergoeding lees je op onze webpagina.

Chatten of bellen naar 085-30 32 652 kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Mailen kan altijd!